Måndag

2011-02-07 ♥ 22:01:33 | Kategori >> Allmänt | KOMMENTARER (0)

It must be Monday! What a dumb day! Can't drag my butt outta bed.

Shania Twain kunde inte sagt det bättre! Så kändes det i morse, även om jag började sen så var det hårt att stiga upp :/

Men det händer mycket roligt på Konsum, idag när jag höll på att packa upp godis så kom en gubbe till mig och sa:

Gubben - Bäst att du packar upp det där fort
(jag tänker att han kanske vill åt godisarna)
Jag - Jasså? Vaddå då?
Gubben - Ja, hon på charken sa att nästa personal som jag träffa skulle följa med mig hem och visa hur man gör blodpalt *skrattar*
(funderar på om jag faktiskt ska följa med honom, ibland tänker man ju med lillhjärnan!)
Gubben - *skrattar fortfarande* Kan du göra blodpalt?
Jag - Nää, då måste jag ringa till Farmor så hon kan guida mig igenom processen *skrattar*
Gubben - *skrattar ännu mer* Då får du lära dig till nästa gång.
Jag - Ja det ska jag göra så får vi göra det nästa gång ;)


Senare samma dag när jag plockar upp godis igen (sötsaker får ta hand om andra sötsaker hohoho) då säger någon helt plötsligt:

Personen - Hej Villemo
(jag tittar dit och ser överraskad ut)
Jag - Heeeej!
Personen - Känner du igen mig?
(tittar och kommer äntligen på vem det är jag pratar med!)
Jag - Jaaa det tog ett litet tag men nu kom det!

Då var det min pappas kusin från Göteborg!
Har inte sett han på flera år och nu helt plötsligt är han på Konsum i Luleå och ska köpa en tidning haha.
Vi pratade lite, sen var jag tvungen att hjälpa en annan kund :p

Det är föresten apelsinsäsong just nu så passa på medans dom är goda ;P

Jag hoppas att allt snart är färdig, börjar bli otålig! :D

Tycker att det kan bli sommar snart också, saknar att kunna packa en korg med en massa gott och fara iväg till en strand eller vart som helst och ha picknick. Bara ligga på en filt och mysa hela dagen åhhhh va härligt det hade varit!
Myyyyys



Och föresten....Vad är min människa för människa?! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0